Miben tud segíteni Neked is a jóga?

 

A jóga megtestesíti azt, ami egyre fontosabb lesz…

A jóga megtestesíti azt, ami a mi, nyugati világunkban egyre fontosabb és fontosabb lesz. Amellett, hogy a testünket, fizikai jóllétünket pozitívan befolyásolja, a lelkünket és az elménket is ápolja, táplálja, erősíti.

Pár dolog amire jótékonyan hat, pozitív hatással lehet:

  • Stressz, depresszió: napjaink rohanó, nyüzsgő, zajos világában segít lecsendesíteni az elmét, megnyugtat, ellazít.
  • Alvás: bizonyos jógagyakorlatok azáltal, hogy nyugtatják az elmét bizonyítottan javítják az alvás minőségét, a hosszát is és ezáltal kipihenten ébredhetünk reggelente.
  • Rugalmasság, hajlékonyság: a folyamatos jógagyakorlás hajlékonyabbá teszi nemcsak az izmokat, hanem az ízületeket is, ami által rugalmasabbak, hajlékonyabbak leszünk és megelőzzük izmaink letapadását, az ízületek merevségét, ami akár fájdalmakkal is járhat.
  • Emésztés: nagyon sok jógapóz nemcsak, hogy javítja, de serkenti is az emésztésünket.
  • Légzés: a jógagyakorlás során mindig találkozunk légzőgyakorlatokkal és megtanulunk figyelni a saját légzésünkre. Így javítjuk a testünk, a szerveink oxigénellátottságát is és ezáltal energikusabbak, egészségesebbek leszünk.
  • Mindfulness: a tudatos jelenlét egyre fontosabbá válik a mindennapi rohanás mellett, az információáradatban. Elfelejtjük hogyan tudjuk átélni minden pillanatot, hogyan tudunk elmerülni, élvezettel csinálni a legegyszerűbb napi teendőinket is.

Tehát nem csak, hogy kellemes kikapcsolódás, de egészségileg is nagyon hasznos sport a jóga. Ráadásul nincs életkorhoz kötve, bármikor el lehet kezdeni, türelemmel és kitartással javítani tudjuk a fizikai és lelki állapotunkat vele.

…elkezdeni valamit és fejlődni benne komoly elismerés…
…ne beszéld le magad különböző kifogásokkal…

43 évesen kezdtem el jógázni. Annyira fájt a derekam, hogy térdelő támaszban nem tudtam előre rakni a lábam, kézzel kellett segítenem. Jógaoktató valószínűleg nem leszek 😊, de rengeteget javult a fizikai és mentális állapotom is amióta jógázok. A derekam egyáltalán nem fáj, hajlékonyabb lettem és ami még nagyon fontos, önbizalmat is adott. Elkezdeni valamit és fejlődni benne komoly elismerés saját magunk előtt. Ha ez még az állapotunk javulásával is jár, teljes siker. Ne beszéld le magad olyan kifogásokkal, hogy nincs rá időd, pénzed, energiád, stb. Kezdd el és adj időt magadnak, hogy megtapasztald. Különböző fajtái vannak, próbálgasd őket, hogy megtaláld a hozzád legjobban illőt. Utána majd eldöntheted, hogy beállsz-e a jógázók táborába vagy sem.